HARMONOGRAMY

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 2024-2025

HARMONOGRAM działań w zakresie promocji zdrowia na rok szkolny 2024/2025

L.p

Zadania

Metody realizacji

Termin

Odpowiedzialny

 

1.

Dokonanie wstępnej diagnozy przez zespół ds. promocji zdrowia

spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia

IX

zespół ds. promocji zdrowia

 

2.

Opracowanie harmonogramu działań

spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia

IX

zespół ds. promocji zdrowia

 

3.

 

,,Zdrowe przedszkolaki to my! – ubieganie się o Krajowy Certyfikat ŚSSPZ

 

-zachęcanie rodziców do włączenia się w działania przedszkola zmierzające do kształtowania zdrowych nawyków u dzieci i dorosłych

 

 

IX –VI

 

Nauczyciele grup

 

4.

 

Realizacja tematów kompleksowych,

prowadzenie działań edukacyjnych z dziećmi

 

 

– promowanie zdrowego stylu życia  poprzez poszerzenie wiadomości na temat zdrowego odżywiania się, ukazanie wartości zdrowia i potrzeby jego ochrony.

 

 

IX –VI

 

 

Nauczyciele grup

5.

 

„Zagraj ze mną”

-wzbogacanie pomocy dydaktycznych o gry tematycznie związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem dzieci

 

IX –VI

 

 

Nauczyciele grup

6.

„Zdrowy i bezpieczny przedszkolak”

 –pasowanie na przedszkolaka.

 

IX

Nauczyciele grup

 

7.

Propagowanie wśród dzieci, rodziców, personelu przedszkola i społeczności lokalnej postaw proekologicznych i zdrowotnych

Udział w realizacji programów:

- Mam apetyt na zdrowie

- Czyściochowe przedszkole

- „Necio.pl” - projekt edukacyjny, podnoszenie wiedzy n/t korzystania z Internetu oraz zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z sieci.

- Czyste powietrze wokół nas

 

-Udział w konkursach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych  organizowanych na terenie miasta: 

-,,Kim będę gdy dorosnę? – zawody związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem”

„Jak wygląda witamina?” – konkurs na najładniejszy lampion z dyni

- „Od przedszkolaka do olimpijczyka” – całoroczne przygotowania i udział w międzyprzedszkolnychzawodach sportowych.

-,,Tuwim dzieciom – Zdrowe wierszyki” – udział w konkursie recytatorskim

 

IX –VI

 

 

 

 

 

 

 

X

  

II

 

    IV

  

VI

 

Nauczyciele grup

8.

„Zdrowie zaczyna się w głowie”

 

- cykliczne zajęcia grupowe z pedagogiem przedszkolnym.

wg

planu

Nauczyciele grup

9.

,,Dzień Przedszkolaka na sportowo”

– trening piłki nożnej z trenerem Górnika Jaworzno

IX

Nauczyciele grup

10.

,,Rola służb ratowniczych i znajomość telefonów alarmowych”

– udział w miejskim projekcie Akademia Bezpieczeństwa

X

Nauczyciele grup

11.

,,Jak zapobiegać otyłości wśród dzieci?”

– spotkanie z dietetykiem p. Justyną Bajgrowicz - Biegun

XI

Nauczyciele grup

12.

,,Fit książka kucharska”

 

– tworzenie książki kucharskiej wspólnie z dziećmi i ich rodzinami.

wg planu

Nauczyciele grup

13.

,,Zdrowy jadłospis”

– wspólne układanie poniedziałkowego posiłku wraz z panią kucharką i intendentką

1x w

mies.

Nauczyciele grup

 

14.

 

,,Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki”

– założenie w ogrodzie przedszkolnym ,,zdrowych grządek”

 

III

 

Nauczyciele grup

15.

„Ruch to zdrowie” Światowy Dzień Sportu

-międzygrupowa olimpiada sportowa w ogrodzie przedszkolnym

IV

Nauczyciele grup

16.

,,Jak udzielić I pomocy?”

 

– spotkanie z ratownikiem medycznym

IV

Nauczyciele grup

17.

„Wyprawa po zdrowie”

 

– rajd pieszy w ramach obchodów Dni Radości

VI

Nauczyciele grup

18.

Udział w wycieczkach / akcjach związanych  z tematyką

 

- „Wszystkie śmieci są nasze”-  udział w akcji sprzątanie świata

- „Dzień Przedszkolaka- owocowy tort”

-„Mydło lubi zabawę” - Światowy Dzień Mycia Rąk (15. X)

-„Ruch to zdrowie” - Światowy Dzień Sportu (6. IV)

-„Dbaj o przyrodę, o naszą Ziemię bo wielki w tobie potencjał drzemie”  - happening ulicami miasta

IX 

IX

X

 

IV

 

IV

Nauczyciele grup

19.

„Lekcja zdrowia”

Przygotowanie prezentacji multimedialnej promującej zdrowie i bezpieczeństwo, dla dzieci przedszkolnych, rodziców oraz przyjaciół przedszkola

 

V-VI

Nauczyciele grup

 

14.

Szkolenia o tematyce:

- Promocja Zdrowia-

 

 

Ubieganie się o Krajowy Certyfikat ŚSSPZ

 

IX-VI

 

koordynatorzy ds. promocji zdrowia

 

 

 

 

 

 

6 czerwca 2025

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 2023-2024

HARMONOGRAM działań w zakresie promocji zdrowia na rok szkolny 2023/2024

L.p

Zadania

Metody realizacji

Termin

Odpowiedzialny

 

1.

 Dokonanie wstępnej diagnozy przez zespół ds. promocji zdrowia

spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia

IX

zespół ds. promocji zdrowia

 

2.

Opracowanie harmonogramu działań

spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia

IX

zespół ds. promocji zdrowia

 

3.

 Zachęcanie rodziców do włączenia się

w działania przedszkola zmierzające do kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych

u dzieci

Zamieszczanie

artykułów, wskazówek, porad na

gazetce informacyjnej dla rodziców i na stronie internetowej w zakładce PPZ

 

IX –VI

 

Nauczyciele grup

 

4.

 Realizacja tematów kompleksowych,

prowadzenie działań edukacyjnych z dziećmi

 

 - zdobywanie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie zdrowego odżywiania

- dostarczanie wiedzy o własnym organizmie i jego potrzebach

- wyrabianie prawidłowych nawyków i przyzwyczajeń żywieniowych

- przełamywanie barier w kontakcie z produktami nieznanymi, nowymi

- rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu

 

IX –VI

 

 

Nauczyciele grup

 

5.

 Propagowanie wśród dzieci, rodziców, personelu przedszkola i społeczności lokalnej postaw proekologicznych i zdrowotnych

„Praktyczne

podpowiedzi, jak

tłumaczyć dzieciom

zasady zdrowego

odżywiania” – szkolenie

 

Udział w warsztatach organizowanych przez Klub Zdrowego Przedszkolaka:

- Żywienie na wagę zdrowia

- Szkoła czystych rąk

- Czyste powietrze wokół nas

 

-„Szkolenie z zakresu

Zdrowego odżywiania” –

z dietetykiem

 

-Udział w konkursach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych  organizowanych na terenie miasta

 

- „Warzywne dziwolągi”- konkurs fotograficzny

wspólny dla rodziców

z dziećmi

 

- Konkurs plastyczny dla dzieci i rodziców na plakat pt. „Dbam o zdrowie”

 

IX –VI

 

Nauczyciele grup

 

6.

 

Udział w spotkaniach z instytucjami:

 

 

 

- spotkanie z pracownikami Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Jaworznie

-Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami w Jaworznie,

- Kołem Gospodyń Wiejskich,

- Hospicjum „HOMO HOMINI” w Jaworznie,

- KMP w Jaworznie,

 

wg planu

 

Nauczyciele grup

7.

,,Kuchnia błotna”

zbudowanie w ogrodzie przedszkolnym kuchni z materiałów pochodzących z recyklingu.

 

IX

Nauczyciele grup

8.

„Ścieżka pokoju”

– budowanie makiety ścieżki umożliwiającej dzieciom samodzielne rozwiązywanie konfliktów w grupie.

X

Nauczyciele grup

9.

„Szwedzki stół”

-samodzielne przygotowywanie przez dzieci kanapek na śniadanie

1x w miesiącu

Nauczyciele grup

10.

 „Dr Witaminka”

-słuchanie audycji dietetyka o zdrowym

odżywianiu

cyklicznie

 

Nauczyciele grup

11.

,,Kompost w butelce”

poznawanie sposobu działania kompostownika.

IX

Nauczyciele grup

12.

„Uspokajające słoiki”

tworzenie uspokajających słoików z wykorzystaniem materiałów wtórnych, oleju, wody i barwników spożywczych (butelki sensoryczne).

XII

Nauczyciele grup

13.

„Karuzela chmur”

opisywanie wyglądu chmur; nazywanie ich; poznawanie, jakie znaczenie mają różne kształty chmur dla nadchodzącej pogody; wykonanie makiety ilustrującej piętrowe ułożenie chmur na niebie.

I

Nauczyciele grup

14.

„Tropienie śladów”

założenie stacji tropiącej w ogrodzie przedszkolnym. Identyfikowanie i rejestrowanie znalezionych śladów zwierząt (zapisywanie ich długości i szerokości oraz rysowanie w zeszytach terenowych).

II

Nauczyciele grup

15.

,,Woda źródłem energii

poznawanie wody jako źródła energii odnawialnej, konstruowanie turbiny wodnej – obserwacja i próby wyjaśnienia jej działania. Wprowadzenie pojęcia „odnawialna energia”.

III

Nauczyciele grup

15.

„Sygnalizacja świetlna żywności”

badanie różnych właściwości produktów spożywczych, odkrywanie składników odżywczych i ich wpływu na zdrowie; dostrzeganie różnic między żywnością naturalną a przetworzoną, klasyfikowanie żywności ze względu na jej właściwości.

IV

Nauczyciele grup

16.

„Dajemy śmieciom drugie życie

konewka z plastikowej butelki” - konstruowanie konewki z plastikowej butelki i podlewanie roślin w ogrodzie przedszkolnym; poznawanie związków pomiędzy ilością śmieci produkowanych przez ludzkość, oszczędzaniem wody i ratowaniem świata natury; wykorzystanie deszczówki w ogrodnictwie jako sposobu na oszczędzanie wody.

V

Nauczyciele grup

17.

Przygotowanie deseru o „ekosystemie oceanu”

wykonanie jadalnego eksperymentu.

VI

Nauczyciele grup

18.

Udział w wycieczkach / akcjach związanych  z tematyką

 

- „Mam prawo do zdrowia”- Obchody Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka

 

- warsztaty w Geosferze,

 

- „Sprzątanie świata - Polska” = razem możemy więcej!

 

 XI

  

III

  

IV

Nauczyciele grup

 

19.

Szkolenia o tematyce:

- Przedszkole Promujące Zdrowie

 

- „Warsztaty online „STEAM-owe projekty w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”

  

III-V

 

koordynatorzy ds. promocji zdrowia

 

 

 

 

6 czerwca 2025

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 2022-2023

HARMONOGRAM działań w zakresie promocji zdrowia na rok szkolny 2022/2023

L.p

Zadania

Metody realizacji

Termin

Odpowiedzialny

 

1.

 Dokonanie wstępnej diagnozy przez zespół ds. promocji zdrowia

spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia

IX

zespół ds. promocji zdrowia

 

2.

Opracowanie harmonogramu działań

spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia

IX

zespół ds. promocji zdrowia

 

3.

 Zachęcanie rodziców do włączenia się

w działania przedszkola zmierzające do kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych

u dzieci

– promowanie zdrowego stylu życia  poprzez poszerzenie wiadomości na temat zdrowego odżywiania się, ukazanie wartości zdrowia i potrzeby jego ochrony.

- zakup książek, tablic demonstracyjnych, gier edukacyjnych oraz innych pomocy mających wpływ na  ukazanie wartości zdrowia i potrzeby jego ochrony. 

 

IX –VI

 

Nauczyciele grup

 

4.

 Realizacja tematów kompleksowych,

prowadzenie działań edukacyjnych z dziećmi

 

 -promowanie zdrowego stylu życia

- poszerzenie wiadomości na temat zasad bezpieczeństwa związanego z sytuacją epidemiologiczną, informacjami o tematyce profilaktyki chorób zakaźnych.

 

IX –VI

 

 

Nauczyciele grup

 

Aranżacja Sali w sposób sprzyjający kulturalnemu spożywaniu posiłków

-stwarzanie okazji do celebrowania posiłków, kulturalnego i  spokojne ich spożywania połączonego z nauką posługiwania się sztućcami, a także umożliwianie komponowania posiłków np. umożliwienie dzieciom wyboru dodatków do pieczywa do śniadań z dostarczonych składników

IX-VI

Nauczyciele grup

 

5.

 Propagowanie wśród dzieci, rodziców, personelu przedszkola i społeczności lokalnej postaw proekologicznych i zdrowotnych

Udział w realizacji programów:

- Mam apetyt na zdrowie

- Czyściochowe przedszkole

- „Necio.pl” - projekt edukacyjny, podnoszenie wiedzy n/t korzystania z Internetu oraz zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z sieci.

- Czyste powietrze wokół nas

- Udział w projekcie – „Program wczesnej profilaktyki nadwagi i otyłości u dzieci przedszkolnych”organizowanego przez Sante Clinic, Poradnia Bałtycka oraz Centrum Kształcenia i Wdrożeń

 

-Udział w konkursach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych  organizowanych na terenie miasta: 

 

-„Śmieszne minki dla chłopczyka i dziewczynki” – dyniowy konkurs międzygrupowy

- „Od przedszkolaka do olimpijczyka” – całoroczne przygotowania i udział w międzyprzedszkolnych 

zawodach sportowych.

-,,Opowiedz mi bajkę” – tworzenie księgi bajek terapeutycznych napisanych przez dzieci i ich rodziców

- Konkurs plastyczny dla dzieci i rodziców na plakat pt. „Mapa emocji mojego dziecka”

 

 

IX –VI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

X

  

 

II

 

 VI

 

Nauczyciele grup

 

„Zdrowo jem”

- Przeprowadzenie warsztatów kulinarnych – samodzielne przygotowywanie zdrowych posiłków przez dzieci.  Zachęcanie dzieci do zjadania warzyw, przypominanie o ich znaczeniu dla zdrowia, pobudzanie zmysłu smaku, węchu, wzroku przez samodzielne przygotowywanie i zjadanie ich

 

- zdobywanie odznak „Zdrowo się odżywiam”

 

- umożliwienie dzieciom stałego dostępu do wody pitnej w salach – realizacja programu „Mamo, tato, wolę wodę”

 

X

  

 

  

V

 

na

bieżąco

 

 

6.

 

„Mały ogrodnik”

- Zorganizowanie w każdej grupie kącików do prowadzenia obserwacji i doświadczeń przyrodniczych związanych z hodowlą różnych roślin: fasoli, zbóż, ziół.

 

III

 

Nauczyciele grup

7.

„Bajki, bajeczki moje książeczki”-odreagowanie wewnętrznych napięć, niepowodzeń, frustracji i agresji.

– Promowanie zdrowego stylu życia i zdrowego odżywiania się poprzez kontakt dzieci z literaturą dziecięcą: opowiadaniami, bajkami, wierszami poruszającymi tematykę zdrowego odżywiania się:

- „Na straganie” J. Brzechwa,

- „Dla każdego coś zdrowego”  W. Karaszewski,

- „Warzywa" K. Roguski

 

Cały rok

 

IX

II

IV

Nauczyciele grup

 

„Nietypowo ale zdrowo”- obchody wybranych świąt z kalendarza, których celem jest ukazanie wartości zdrowego odżywiania się.

 

- Dzień owoców i warzyw,

- Dzień zdrowego śniadania,

- Dzień zdrowych słodyczy,

- Dzień wody,

- Dzień mleka.

15.10

08.11

08.03

22.03

01.06

Nauczyciele grup

 

„Gimnastyka fajna sprawa dla nas wszystkich to zabawa”

- wykorzystywanie różnorodnych metod służących zdobywaniu doświadczeń twórczych w zakresie ruchu, m.in:  Ruch Rozwijający W. Sherborne, EPR D. Dziamskiej, edukacja kinezjologiczna P. Denisona, metoda M. Ch. Knillów

 

1x na kwartaŁ

IX,I,III

Nauczyciele grup

8.

„Minki cytrynki”

Rozwijanie odporności emocjonalnej dzieci. Wspieranie dzieci w rozróżnianiu i  nazywaniu własnych uczuć i emocji, rozwijanie empatii, kształtowanie postawy sprawczości i odpowiedzialności za własne działania.

 

1x na kwartał

X,II,IV

Nauczyciele grup

 

„Na świeżym powietrzu sportowo i zdrowo”

-„Dzień Pustej Sali" – przeprowadzenie zajęć poza budynkiem przedszkola np. na placu zabaw, boisku, w lesie

16.06

 

Nauczyciele grup

9.

„Teatrzyk kamishibai”

  1. -kształtowanie przekonania o konieczności stosowania zasad higieny osobistej i przestrzeganie higieny otoczenia: prawidłowe mycie rąk, higiena jamy ustnej, włosów i paznokci, samodzielne korzystanie z toalety, mycie rąk po wyjściu z toalety.

1x na

Kwartał

XI,II,V

Nauczyciele grup

 

„ Wiem i Ja”

 

  1. -obchody „Dnia bezpiecznego internetu”

01.02

Nauczyciele grup

13.

Udział w wycieczkach / akcjach związanych  z tematyką

 

- „Wszystkie śmieci są nasze”-  udział w akcji sprzątanie świata

- „Dzień Przedszkolaka- owocowy tort”

-„Mydło lubi zabawę” - Światowy Dzień Mycia Rąk (15. X)

-„Ruch to zdrowie” - Światowy Dzień Sportu (6. IV)

-„Dbaj o przyrodę, o naszą Ziemię bo wielki w tobie potencjał drzemie” (22. IV) - happening ulicami miasta

IX 

IX 

X

 

IV

 

IV

Nauczyciele grup

 

14.

Szkolenia o tematyce:

- Promocja Zdrowia-

 

 

 

 

  

IX-VI

 

koordynatorzy ds. promocji zdrowia

 

 

 

 

 

6 czerwca 2025

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 2021-2022

HARMONOGRAM działań w zakresie promocji zdrowia na rok szkolny 2021/2022

L.p

Zadania

Metody realizacji

Termin

Odpowiedzialny

 

1.

 Dokonanie wstępnej diagnozy przez zespół ds. promocji zdrowia

spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia

IX

zespół ds. promocji zdrowia

 

2.

Opracowanie harmonogramu działań

spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia

IX

zespół ds. promocji zdrowia

 

3.

 Zachęcanie rodziców do włączenia się

w działania przedszkola zmierzające do kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych

u dzieci

 – prelekcje, pogadanki, spotkania dotyczące zagadnień związanych z rozwojem poznawczym oraz emocjonalno – społecznym u dzieci. 

 

- zakup książek do biblioterapii, tablic demonstracyjnych, gier edukacyjnych oraz innych pomocy mających wpływ na  rozwój emocjonalno-społeczny dzieci

 

 

IX –VI

 

Nauczyciele grup

 

4.

 

Realizacja tematów kompleksowych,

prowadzenie działań edukacyjnych z dziećmi

 

 

-promowanie zdrowego stylu życia

- poszerzenie wiadomości na temat zasad bezpieczeństwa związanego z sytuacją epidemiologiczną

 

IX –VI

 

 

Nauczyciele grup

 

Modernizacja pionu żywieniowego – wzbogacanie infrastruktury kuchni

- zakup nowych urządzeń – krajalnic, szatkownic, mieszalnika – służących przygotowywaniu „swojskich” potraw

 

 

 

5.

 Propagowanie wśród dzieci, rodziców, personelu przedszkola i społeczności lokalnej postaw proekologicznych i zdrowotnych

Udział w realizacji programów:

- Żywienie na wagę zdrowia

- Czyściochowe przedszkole

- „Necio.pl” - projekt edukacyjny, podnoszenie wiedzy n/t korzystania z Internetu oraz zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z sieci.

- Czyste powietrze wokół nas

 

-Udział w konkursach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych  organizowanych na terenie miasta: 

 

-„Światowy Dzień Mycia Rąk”- grupowy konkurs na wiersz instruktażowy nt mycia rąk

 

- „Od przedszkolaka do olimpijczyka” – całoroczne przygotowania i udział w międzyprzedszkolnych 

zawodach sportowych.

 

- „Przegoń wirusy” – międzygrupowy konkurs plastyczny

 

IX –VI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciele grup

 

Zmiana postaw żywieniowych dzieci

- wprowadzenie samodzielnej formy przygotowywania przez dzieci śniadań  - „szwedzkiego stołu”

 

- wprowadzenie odznak „Zdrowo się odżywiam”

 

- umożliwienie dzieciom stałego dostępu do wody pitnej w salach – realizacja programu „Mamo, tato, wolę wodę”

 

 

wg planu 

 

 

6.

 

Zapoznanie dzieci z zasadami warunkującymi właściwe relacje społeczne

- prowadzenie zajęć na temat: uświadamiania własnej osoby, budowania pozytywnych relacji w kontaktach społecznych, kształtowania społecznie akceptowanych postaw, rozpoznawania i wyrażania emocji

- zawieranie kontraktów grupowych, stosowanie systemów motywacyjnych

- organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających podejmowaniu przez dzieci różnorodnych zabaw (tematycznych, muzycznych itp.)

 

 

wg planu

 

Nauczyciele grup

7.

Odreagowanie wewnętrznych napięć, niepowodzeń, frustracji i agresji.

– zajęcia z elementami arteterapii dotyczące emocji, zachowań oraz budowania relacji społecznych w grupie

- zabawy rozluźniające, relaksujące, ruchowe, niwelujące napięcie psychiczne,

 

 

IX

Nauczyciele grup

 

„Wiem to Ja”

 

- obchody Dnia Jamy Ustnej,

-przestrzeganie bezwzględnej zasady nie dotykania ust, nosa, oka brudnymi rękami

-przestrzeganie bezwzględnej zasady nie wkładania do ust zabawek,

- poznanie zasad bezpiecznego noszenia maseczki

-poznawanie etapów prawidłowego wycierania nosa i wyrzucania zużytej chusteczki do kosza

12.09

 

Cały rok

 

Cały rok

 

X

 

 

Cały rok

 

Nauczyciele grup

 

„Moje rączki”

-zajęcia edukacyjne na temat zasad higieny rąk w warunkach obostrzeń sanitarnych

- obchody Dnia Mycia Rąk,

-Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych czy nieznanych przedmiotów i roślin.

IX

  

15.10

 

Cały rok

Nauczyciele grup

8.

„Smacznie i zdrowo”

-obchody „Dnia zdrowego śniadania”

- wykorzystanie zdrowych produktów sezonowych do samodzielnego przygotowania łatwych potraw.

- obchody Światowego Dnia Zdrowia,

09.11

 

1x na kwartał

07.11

Nauczyciele grup

 

„Jak trzeba dbać o czystość”

- zabawy tematyczne w kąciku zabaw, kształtowanie nawyku poprawiania wyglądu ubrania.

1x na kwartał

 

Nauczyciele grup

9.

„Moje oczka”

  1. – teatrzyk kamishibai, poznanie zasad dbania o wzrok

1x w

miesiącu

Nauczyciele grup

 

„ Wiem i Ja”

 

  1. -obchody „Dnia bezpiecznego internetu”

01.02

Nauczyciele grup

10.

„Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki” – dyniowy konkurs międzygrupowy.

-rozwijanie inwencji twórczej poprzez zachęcenie rodziców do współpracy

X

 

Nauczyciele grup

11.

„Relaksujący wypoczynek”

- słuchanie utworów wybitnych polskich poetów związanych ze zdrowiem i higieną.

1x w

tygodniu

Nauczyciele grup

12.

„Turniej wiedzy o zdrowiu”

– quiz wiedzy n/t zasad higieny

VI

Nauczyciele grup

13.

Udział w wycieczkach / akcjach związanych  z tematyką

 

- Sprzątanie świata 

 

- „Dzień Przedszkolaka- owocowy tort”

IX

 

IX

 

Nauczyciele grup

 

14.

Szkolenia o tematyce:

- Promocja Zdrowia-

 

 

-„Webinarium II: Pandemia a

zaburzenia lękowe u dzieci i

młodzieży.

-„Webinarium III: Wpływ różnych form cyberprzemocy na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży

-  Joga, oddech, relaksacja - czyli

jak uważnie i dobrze zatroszczyć się o siebie

 

 

IX-VI

 

koordynatorzy ds. promocji zdrowia

 

 

 

 

 

6 czerwca 2025

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ 2020-2021

HARMONOGRAM działań w zakresie promocji zdrowia na rok szkolny 2020/2021

L.p

Zadania

Metody realizacji

Termin

Odpowiedzialny

 

1.

 Dokonanie wstępnej diagnozy przez zespół ds. promocji zdrowia

spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia

IX

zespół ds. promocji zdrowia

 

2.

Opracowanie harmonogramu działań

spotkanie zespołu ds. promocji zdrowia

IX

zespół ds. promocji zdrowia

 

3.

 Zachęcanie rodziców do włączenia się

w działania przedszkola zmierzające do kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych

u dzieci

Spotkania rodziców z dziećmi – wspólne przygotowanie zdrowych potraw, pogadanki połączone

z zajęciami praktycznymi

 

 

IX –VI

 

Nauczyciele grup

 

4.

 Realizacja tematów kompleksowych,

prowadzenie działań edukacyjnych z dziećmi

 -promowanie zdrowego stylu życia

- poszerzenie wiadomości na temat zasad bezpieczeństwa związanego z sytuacją epidemiologiczną

 

IX –VI

 

 

Nauczyciele grup

 

5.

 Propagowanie wśród dzieci, rodziców, personelu przedszkola i społeczności lokalnej postaw proekologicznych i zdrowotnych

Udział w realizacji programów:

- Żywienie na wagę zdrowia

- Czyściochowe przedszkole

- „Necio.pl” - projekt edukacyjny, podnoszenie wiedzy n/t korzystania z Internetu oraz zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z sieci.

- Czyste powietrze wokół nas

 

-Udział w konkursach przedszkolnych i międzyprzedszkolnych  organizowanych na terenie miasta: 

 

-„Światowy Dzień Mycia Rąk”- grupowy konkurs na wiersz instruktażowy nt mycia rąk

 

- „Z komputerem za pan brat”- przedszkolny konkurs plastyczny

 

-„My zasady higieny znamy i o nasze ciała dbamy”- przygotowanie plakatu reklamującego higieniczny tryb życia

- „Od przedszkolaka do olimpijczyka” – całoroczne przygotowania i udział w międzyprzedszkolnych 

zawodach sportowych.

- „Przegoń wirusy” – międzygrupowy konkurs plastyczny

 

IX –VI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciele grup

6.

 „Higiena dawnej i dziś” 

- Spotkanie z Kołem Gospodyń Wiejskich

 wg planu

Nauczyciele grup

7.

„Moje uszy i hałas”

- Kino w przedszkolu, wspólne oglądanie prezentacji multimedialnej

IX

Nauczyciele grup

 

„Wiem to Ja”

 

- obchody Dnia Jamy Ustnej,

-przestrzeganie bezwzględnej zasady nie dotykania ust, nosa, oka brudnymi rękami

-przestrzeganie bezwzględnej zasady nie wkładania do ust zabawek,

- poznanie zasad bezpiecznego noszenia maseczki

-poznawanie etapów prawidłowego wycierania nosa i wyrzucania zużytej chusteczki do kosza

12.09 

Cały rok

 

Cały rok

  

X

 Cały rok

 

Nauczyciele grup

 

„Moje rączki”

-zajęcia edukacyjne na temat zasad higieny rąk w warunkach obostrzeń sanitarnych

- obchody Dnia Mycia Rąk,

-Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych czy nieznanych przedmiotów i roślin.

IX

  

15.10

 

Cały rok

Nauczyciele grup

8.

„Smacznie i zdrowo”

-obchody „Dnia zdrowego śniadania”

- wykorzystanie zdrowych produktów sezonowych do samodzielnego przygotowania łatwych potraw.

- obchody Światowego Dnia Zdrowia,

09.11

 

1x na kwartał

7.11

Nauczyciele grup

9. 

„Jak trzeba dbać o czystość”

- zabawy tematyczne w kąciku zabaw, kształtowanie nawyku poprawiania wyglądu ubrania.

1x na kwartał

 

Nauczyciele grup

10.

„Moje oczka”

  1. – teatrzyk kamishibai, poznanie zasad dbania o wzrok

1x w

miesiącu

Nauczyciele grup

11. 

„ Wiem i Ja”

 

  1. -obchody „Dnia bezpiecznego internetu”

01.02

Nauczyciele grup

12.

„Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki” – dyniowy konkurs międzygrupowy.

-rozwijanie inwencji twórczej poprzez zachęcenie rodziców do współpracy

X

Nauczyciele grup

13.

„Relaksujący wypoczynek”

- słuchanie utworów wybitnych polskich poetów związanych ze zdrowiem i higieną.

1x w

tygodniu

Nauczyciele grup

14.

„Turniej wiedzy o zdrowiu”

– quiz wiedzy n/t zasad higieny

VI

Nauczyciele grup

15.

Udział w wycieczkach / akcjach związanych  z tematyką

 

- Sprzątanie świata 

 

- „Dzień Przedszkolaka- owocowy tort”

IX

 

IX 

Nauczyciele grup

 

16.

Szkolenia o tematyce:

- Promocja Zdrowia- Cyfrowy przedszkolak – wykorzystanie TIK w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych

 

- poznanie zagrożeń wynikających z niewłaściwego korzystania z mediów cyfrowych, rozwijanie bezpiecznych zainteresowań informatycznych dzieci w wieku przedszkolnym.

 

 

IX-VI

 

koordynatorzy ds. promocji zdrowia

 

 

 

 

6 czerwca 2025