Ramowy rozkład dnia
6.00-8.00 |
Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, czynności porządkowe, zabawy dowolne według inwencji twórczej i pomysłowości dzieci (niekierowane), kontakty indywidualne z wychowankami i rodzicami, zajęcia wspomagające indywidualny rozwój dziecka. |
8.00-9.00 |
Zabawy w kącikach zainteresowań (niekierowane), ćwiczenia poranne, zabawy i gry dydaktyczne, utrwalanie wierszy i piosenek, utrwalanie wiadomości z zakresu tematyki tygodnia, zajęcia realizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów (gr II, III, IV). |
9.00-9.30 |
Śniadanie |
9.30-11.15 |
Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową - zajęcia kierowane rożnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci w sali lub na powietrzu (niekierowane), zajęcia realizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej; czynności samoobsługowe, przygotowanie do spaceru, zabaw w ogrodzie. |
11.15-12.00 |
Spacer, zajęcia w ogrodzie przedszkolnym, parku, lesie (gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, ćwiczenia kształtujące postawę dziecka); prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych - dobór zajęć uzależniony od pogody i pory roku. Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowo-higieniczne. |
12.00-12.30 |
Obiad |
12.30-13.00 |
Odpoczynek poobiedni przy muzyce relaksacyjnej, poważnej, słuchanie bajek czytanych lub opowiadanych przez nauczyciela, leżakowanie gr. I, zajęcia organizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
13.00-13.50 |
Zabawy ruchowe z elementem orientacji-porządkowej, leżakowanie gr I, zabawy dowolne według inwencji twórczej i pomysłowości dzieci (niekierowane), zajęcia religii (poniedziałek i środa), zajęcia realizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej; czynności samoobsługowe - przygotowanie do spaceru, zabaw w ogrodzie. Przygotowanie do podwieczorku, czynności porządkowo-higieniczne. |
13.50-14.20 |
Podwieczorek |
14.20-16.30 |
Zajęcia wspomagające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, zajęcia dodatkowe (rytmiczne, sportowe, plastyczne, matematyczno-logiczne), zajęcia religii (poniedziałek i środa), zabawy dowolne według zainteresowań dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela (niekierowane), rozmowy indywidualne z dziećmi, kontakty indywidualne z rodzicami, prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci do domu. |